De voordelen van betalen via QR-code voor ondernemer en klant

26 juli 2022

Aankopen kun je op twee manieren doen, namelijk: fysiek en online. De onlinewereld groeit ontzettend snel en om nu en in de toekomst succesvol te zijn, neigen steeds meer ondernemers naar een digitale transformatie. De online en fysieke aankopen worden langzamerhand dezelfde wereld en het is aan de ondernemers om hierop in te spelen. Om hier goed mee om te gaan heeft ExtendaGO een kassaoplossing bedacht die via een API gekoppeld is aan de Rabo OmniKassa.

Veel mogelijkheden dankzij de digitalisering

Klanten krijgen steeds meer mogelijkheden om hun aankoop te betalen. Denk hierbij aan contante betaling, een pinautomaat, de mobiele telefoon of door het scannen van een QR-code. Om met de digitalisering mee te gaan, is het als ondernemer belangrijk om online betaalmogelijkheden aan te bieden. ExtendaGO heeft een kassasysteem ontwikkeld dat perfect aansluit bij Rabo OmniKassa. Via Rabo OmniKassa kunnen aankopen niet alleen met pinautomaten worden voldaan, maar ook door het scannen van een QR-code via de mobiele telefoon.

De voordelen voor de klant

Wanneer een klant een aankoop doet via het scannen van een QR-code, kan de klant gemakkelijk en snel betalen. Met een druk op de knop van de mobiele telefoon kan de aankoop worden voldaan. Een ander voordeel is dat de klant binnen de eigen bankomgeving blijft. Dit kan de klant een veilig gevoel geven wanneer er afgerekend wordt.

De voordelen voor de ondernemer

Door gebruik te maken van de kassaoplossing van ExtendaGO, krijgt de ondernemer veel inzicht in offline en online betalingen. In de kassaoplossing wordt het klantenbestand geautomatiseerd en een backoffice geïnstalleerd voor het beheren van producten. Ook wordt er een loyaliteitsprogramma bij aangeboden om de klantenbinding te verhogen. Door gebruik te maken van mobiele oplossingen, kan de ondernemer zich door de winkel bewegen met de kassa op zak. Op deze manier wordt de afstand tot de klant kleiner.