Succes in de horeca: zorg voor de beste service en gastgerichtheid

05 mei 2023

Succes in de horeca: zorg voor de beste service en gastgerichtheid

De meest succesvolle eigenaren en managers van horecabedrijven weten als geen ander hoe belangrijk het is de beste service te bieden aan klanten. Gastgerichtheid draagt bij aan positieve ervaringen voor klanten, goede reclame en klantbinding. Om uw klanten nog betere service te bieden, hebben we enkele tips die u kant toepassen op uw onderneming.

Train het personeel

Door in te spelen op de behoeftes vaan een gast, geeft u ze een goed gevoel. Uw gasten moeten zich welkom voelen zodra ze bij u binnen lopen. Sommige van uw medewerkers kunnen de kwaliteit bezitten om gasten op hun gemak te stellen, maar waarschijnlijk is er ook nog een deel van uw personeel die dit nog wil leren of verbeteren. Een training of cursus gastgerichtheid kan uw personeel helpen om klanten een betere ervaring te bezorgen.

Bied extra services aan

Een tevreden klant is één van de belangrijkste dingen in de horeca. Door iets extra’s te bieden, verrast u een klant al snel op een positieve manier. Er zijn veel verschillende manieren om op deze manier aan uw gastgerichtheid te werken. Zo kunt u bijvoorbeeld gratis bezorging bieden of korting bij toekomstige aankopen. Daarnaast uw personeel ook van meerwaarde zijn door meertalig te zijn of door extra gastgerichtheid. Zorg er dus altijd voor dat uw klant met een tevreden gevoel uw restaurant of bar verlaat.

Blijf ontwikkelen

Door ontwikkelingen in de gaten te houden en u zich hierop aan te passen, laat u ook zien dat u veel om gastgerichtheid geeft. De restaurants van tegenwoordig, hebben allemaal een tablet waarop klanten zelf hun bestelling kunnen doorgeven. Ook bijna elke supermarkt heeft een zelfscankassa op gastgerichtheid te verhogen. Blijf dus niet achter op dit soort ontwikkelingen om uw klanten te behouden.

Kassasysteem upgraden?

We helpen u graag als uw systeem een upgrade nodig heeft. Bij vragen of interesse kunt u met ons contact opnemen. Onze specialisten beantwoorden graag uw vragen!